Te kilka słów do kamery z ręki, nagrałem na swojej ziemi. Bądźmy razem w nadchodzących wyborach!
2006 rok, ostatnia moja budowa jako przedsiębiorcy w Hiszpanii, okolice Gudalajary, ok.62 km do Madrytu ,pn-wsch. Podobna odległość do położenia powiatu garwolińskiego. Zobaczyłem naocznie jakie możliwości stwarza bliskie położenie geograficzne przy stolicy państwa. Region Guadalajary wykorzystał swój potencjał do maksimum.
Region Guadalajary rozwinął się dzięki dobrej komunikacji ze stolicą, nowe osiedla, zakłady pracy – dzięki inwestycjom w infrastrukturę, nowe drogi , nowa linia kolejowa, niższe ceny działek przyciągnęły mieszkańców z Madrytu. Zamieszkali w Guadalajarze a dojeżdżali do Stolicy.
Musimy już teraz i my wspólnie z samorządowcami oraz osobami które dojeżdżają każdego dnia do stolicy zabiegać o szybką komunikację z Warszawą, chciałem przedstawić Państwu Program Szybkiej Komunikacji ze Stolicą. Taką koncepcję przedstawiłem na ostatnim spotkaniu samorządowców z terenu powiatu garwolińskiego na powiatowej komisji spraw społecznych, przy okazji omawiania planu transportowego. Po tym spotkaniu zwrócili się do mnie Pan Wójt Marcin Kołodziejczyk oraz radny powiatowy (codziennie dojeżdżający jak wielu naszych mieszkańców, do pracy w Warszawie) Maciej Kurowski , aby porozmawiać na ten temat.
Mój program opiera się na czterech filarach:
- ASPEKT KRAJOWY- modernizacja drogi S17 z dopilnowaniem budowy południowej obwodnicy Warszawy, tak aby nasi mieszkańcy mieli szybką trasę dolotową,
- ASPEKT REGIONALNY I KRAJOWY- modernizacja kolei i walka o SKM czy połączenia kolei mazowieckich tak aby zapewnić częste kursowanie szybkich pociągów podmiejskich na teren powiatu garwolińskiego z Warszawy. Tanio i szybko. Oraz maksymalnie wykorzystać możliwość zatrzymywania się pociągów pośpiesznych w Pilawie.
- ASPEKT WOJEWÓDZKI- klamra spinająca tego planu to modernizacja Nadwiślanki do Maciejowic.
- ASPEKT LOKALNY - oraz co było omawiane przez samorządowców w powiatowym planie transportowym – komunikacja autobusowa na terenie powiatu wraz z zapewnieniem kursów na przystanki PKP oraz do Warszawy.
Trudności z pracą oraz jak wiele ludzi musi codziennie podróżować do Warszawy, ile będzie można zaoszczędzić czasu w skali miesiąca na dojazdach które można poświęcić dla rodziny.
Wójtowie modernizują drogi na terenach swoich samorządów , a potrzeba czegoś o charakterze regionalnym, problem z dojazdem do stolicy mają szczególnie ludzie starsi. Trzeba sprawdzić do jakiego miejsca technicznie będzie możliwość wydłużenia pociągów podmiejskich na terenie naszego powiatu
Jest to horyzont kilku lat pracy, ale realny do realizacji, tym bardziej że modernizacja drogi 17 się rozpoczęła, a za moment nastąpi start modernizacji kolei. Nie wszystko może wyjść, ale dołożę starań aby ten plan uruchomić.
Już teraz musimy zabiegać o te zmiany, rozpoczął się proces modernizacji drogi 17 a za chwilę rozpocznie się modernizacja linii kolejowej, aby po zakończeniu inwestycji nie było za późno na wykorzystanie potencjału infrastrukturalnego , który będzie wokół nas.
RAZEM ZROBIMY WIĘCEJ